En annan värld..

Nu är barnen nattade, Ebba har Amanda på besök.. Dom sover inte än, det lär ta ett tag..
Men nu ska jag sätta mig och njuta med ett glas rött och min bok.. Ska bli så skönt.. Har inte läst på ett tag nu, hade nästan glömt hur skönt det är.. Skönt att få vara i en annan värld ett kort tag.. Slippa tänka på sitt eget.. Kunna se det lyckliga slutet, oftast är det så i dom böcker jag läser.. Vägen dit kanske är svår, men det blir oftast lyckligt.. Och så hoppas jag att jag är på den där vägen.. Den som går dit, till det som är lyckligt.. Inte så att jag är helt olycklig nu, men det finns ju saker som klart kunde varit bättre.. Och det är ju bara jag som kan göra det bättre, det mesta i alla fall..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0